Om Mortens Trafikskole

Hos Mortens Trafikskoles køreskole i Taastrup bliver der gjort meget ud af, at undervisningen er sjov og underholdende. Det skal ikke være surt at gå på køreskole. Og det er det så sandeligt ikke hos os!

Mortens Trafikskole har uddannet køreskoleelever siden 1987, hvorfor skolen har stor erfaring i uddannelse af elever. Denne erfaring kommer dig til gode, når du tager kørekort her på skolen, da vi har en af landets højeste beståelsesprocenter, som almindeligvis ligger mellem 80 – 95% for førstegangsbeståede. Til sammenligning ligger Storkøbenhavns gennemsnit på ca. 50%. Hvad enten du er ung eller gammel, nervøs eller har masser af gå-på-mod, vil undervisningen altid blive tilpasset til netop dine behov. Der er teoriundervisning hver mandag kl. 17:30 – ca. 20:00, hvor du vil blive præsenteret for og testet i den teori, som du skal bruge i den først kommende kørelektion, sådan at der hele tiden er sammenhæng mellem teori og praktik. Vi følger færdselsstyrelsens retningslinier for undervisningen, således at alle elever har deres egen lektionsplan, som skal følges og underskrives, efter hver undervisning. Du kan downloade vores lektionsplan her! På vores teorihold, lægger vi vægt på den personlige undervisning. Det vil sige at, skolen underviser i teori på den “gammeldags” måde, hvor vi typisk er mellem 5-10 elever i klasselokalet og kørelæreren underviser.

Dette har den fordel, at du som elev kan spørge ind til de emner, som du måske har problemer med. De små hold har desuden den fordel, at der er tid til hver enkelt elev, i stedet for store hold, hvor undervisningen nærmest har karakter af en forelæsning. På skolen benytter vi selvfølgelig computerundervisning, men kun via lærerens tavle. Du vil aldrig blive placeret alene foran en pc, og tilegne dig undervisningen selv (Dette er for øvrigt ikke tilladt længere, men en del skoler underviser stadig på den måde). Vi hører ofte fra vores elever, at de er glade for undervisningsformen, som er mere grundig end selvstudium via pc. Mortens Trafikskole benytter desuden undervisning via internettet, således at man kan hente undervisning fra teorilokalet hjem på sin egen pc.

På den måde kan du i dit eget tempo gennemgå de enkelte lektioner eller teste din kunnen i mere end 40 forskellige test. Via Internettet kan du og vi se hvilke emner du måske har det svært med. På den måde kan vi bedre finde ud af, hvordan du bedst modtager din undervisning.

Undervejs i teoriforløbet vil du løbende få forskellige evaluerende teoritest i stil med politiets prøver. Derved har du den største mulighed for at bestå prøven første gang. Skolen ligger tæt ved Glostrup station i Brøndby. Her kan du downloade vores lektionsplan, så du kan se lidt mere om det program, som du skal gennemføre for at få kørekort!